Att ha gjort ett kap





När vi var i Karlsborg för någon vecka sedan så hade vi ju en liten fotografering med Modesto. Ni vet då när vi var på ett gammalt militärsjukhus och krälade bland döda flugor och damm? 
Allt för konsten och allt det där.. 
Nåväl, på fötterna hade vi ju såklart skor från Modestos höstsortiment. Och jag föll, hårt. Ja, inte i skorna, för de är superlätta att gå i. Men för skorna. (Titta efter själva; HÄR & HÄR)


När vi var klara för dagen så var skorna ehm... allt annat än rena. Ni kan ju själv tänka er, om jag hade flug-lik i håret, hur skorna såg ut då? 
Dammiga, minst sagt. Och säkert täckta i ett och annat lik de med. De gick i alla fall inte att sälja i butik, för vem hade blivit glad för ett par flug-lik-stövletter liksom? Nej, jag menar det. Så Jenny lät mig köpa båda paren till priset av ett. Ni förstår ju, jag stod och gapade som en liten fågelunge och tyckte nästan att det var för bra för att vara sant. Sedan slog jag till snabbt som attan, så att hon inte skulle hinna ändra sig.


Behöver jag säga att det var var en väldigt lycklig Bandit som lämnade Karlsborg den där lördagen? Men två par nya stövletter i bagaget, materiell lycka när den är som allra bäst. 




2 kommentarer:

  1. Snygga skor! Undrar om Noa Noa-tröjan i tidigare inlägg...hur är den i storlek?

    Hoppas du har en fin måndagskväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din lycka!!!! Vad vore livet utan skor? Har precis lagt undan ett par gröna pumps från billi bi på modesto. Å imorgon ska jag hämta dom yippi

    SvaraRadera