När man köper sina vänner


Ja, i morse köade jag utanför Lindex. Det har nog aldrig hänt innan. Möjligtvis när man behövt akut shoppa ett par strumpbyxor eller så. Men nu var det alltså Missoni som gällde. När jag kom fem minuter innan öppning hörde jag att vissa hade stått där betydligt länge. Och det hade de verkligen inte behövt, det fanns grejer så det räckte till alla som ville ha ändå. 

Blev lite besviken på alla glittertrådar faktiskt, det syntes inte så bra på bilderna som visats innan och glittertrådar är nog inte riktigt min grej. Som ni ser så blev det två påsar ändå. 
En till mig och en till Emma, ni vet hon jag skrev om förra veckan och berättade att hon var världens bästa shoppingkompis. Jag tar tillbaks det. Hon låg och sov när jag ringde påväg ner till Lindex, SOV! 
Jag får helt enkelt hitta en ny shoppingkompis att ersätta den gamla med. Eller så behåller jag henne, hon är ju trots allt världen bästa och ringde mig ca åtta gånger för att gasta hur mycket hon skulle älska mig om jag köpte vissa grejer. 
Så det känns bra, nu har jag köpt mig lite kärlek från en vän!?

När jag började bli yr av allt randigt inne på Lindex mötte jag upp Maria för en frukost och prata i mun på varandra om vad som hänt sen sist. En tisdag helt i min smak! 

4 kommentarer: