Sista-semesterdagen-fika

Turkost armband // Vitt armband // Silverarmband

Igår var mammas sista semesterdag, det var uppehåll, det var det. Även om det blåste halv storm och molnen var hotfulla. Men solen kämpade sig igenom molntäcket emellanåt, så vi lastade in hundarna i bilen och tog en tur till Olof Viktors.








Det blev en obligatorisk kräftstjärtsmacka med chiliaoli. M-m-m.. Den är mitt hetaste tips om ni planerar en tur dit. Och morotskakan, förstås. Missa för att i världen inte morotskakan.















Halsband

Jag hade pyntat upp mig i mina nya Lucky Lina smycken från Nordljus för att kompensera för min trötta, osminkade söndags-look. 
Har ni upptäckt de där smyckena? Jag hittade dem i veckan, så himla mycket fint och dessutom (som så mycket annat just nu) stora delar av sortimentet på rea. De påminner endel om ICON som jag ä-l-s-k-a-r, men till ett mycket trevligare pris. Och som sagt, nu på rea. Kan det bli bättre? 


Jeans // Tröja // Halsband // Skor (gamla)


Ja, det var väl en ganska hyffsad sista semester dag hon fick, mamma. Kräftstjärtar, morotskaka och en sol som kämpar sig igenom. Vad mer kan man begära?  





7 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag mamsen fick på sin sista semesterdag. Jag som ständigt är på jakt efter den bästa räk/kräftmackan ever får nog ge mig ut på äventyr för att testa denna. Ha en fin start på veckan Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni haft en lyckad dag. å morotskaka är det godaste ever.

    ha de fint

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter precis så som det ska vara.

    SvaraRadera
  4. halsbandet finns ju inte på sidan... :(

    SvaraRadera
  5. Så söt Abbe var när han krupit ner i väskan. Fina armband. :)

    SvaraRadera
  6. Alltid lika fin! :)

    Jag har hört fler prata om det där stället så det kanske man skulle ta och besöka en dag.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Fin du är :) Vart kommer de söta örhängerna i från <3 ?

    SvaraRadera