När man tar det lugnt.



Jo, jo visst är den här nu. Försommaren. Visserligen har det regnat hela förmiddagen, men det gör det ju även på sommaren. Det doftar sommarregn när jag öppnar balkongdörren på vid gavel och släpper in den kyliga efter-regn-luften medan solen kämpar sig igenom och påminner mig om att jag borde be pappa putsa fönstren igen. Men det får bli en annan dag, idag är det tisdag, pappa jobbar och jag borde återgå till att lägga mig på soffan och försöka bli människa igen. Kanske äta en bit semifreddo som mamma kom med igår och kanske gå ut och beundra olivträdet som pappa överraskade med att lämna av på balkongen när jag vilade igår.
Ja, jag ska nog överleva den här tisdagen med.

Och jag vet att jag tjatar, förlåt. Men snaaart snaaart är det sommar på riktigt och fram tills dess har vi försommar och det är helt underbart. Helt underbart.  

10 kommentarer:

  1. Äsch det är väl inget att be om ursäkt för! Jag tjatar minst lika mkt. Ge mig sol och värme nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, det är bra Emma. Vi tjatar på ;) Kramkram

      Radera
  2. Men visst är det härligt men sommarregn. Jag drar näsborrarna fulla med doften av sommarregn. Det doftar så himla gott. Och ju mer regn desto mer kommer grönskan igång. Och rapsen blommar.

    Så tjata på för det är ju en helt underbar tid nu. Å du hoppas du "blir människa igen snart" så att du får ut och njuta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarregn ja, det bästa av regn. Den doften alltså.. Mmmmm. Jag köpte ett doftljus ifjol som doftade sommarregn, gissa om luktade mums!?! Måste hitta ett sådant igen, måste!

      Och ja, jag tror att jag är människa och redo igen nu :) Kram

      Radera
  3. Ja, vem längtar inte efter sommaren? Imorse regnade det och jag vill ha sommar, så jag klädde mig i klänning. Kom hit genast sommar!
    Och Ta du den tid du behöver för vila, himla trist att må dåligt, men solskenet kommer alltid :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart det där med att klä sig somrigt, då kommer nog sommaren snart också =)

      Idag skiner solen hos med och det ser ut att bli en varm dag, hoppas den gör det hos dig med =)
      Kram

      Radera
  4. Jag tror många av oss längtar till sommaren, för allt känns på något sätt lite lättare då. Hoppas du vilar upp dig och att solen kan få förgylla i vilandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man längtar ju så att man håller på att bli toookig. Tur att det inte bara är jag ;)

      Radera
  5. Nej men det är ju så sant det där med sol och sommar när man har ont. Jag har samma typ av smärta som du och sommaren är den absolut smärtlindrigaste tiden. Härligt, nu är den nästan här.

    Ursäkta att det blev lite ålderdomshemssnack här men jag väntar lika otåligt varje vår att få slippa den hemska kylan och köpa fjäderlätta klänningar, sandaler, shorts, linnen, smycken... listan är lång. Ha en varm och fin sommar både du och handen och Abbe såklart! Annikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ålderdomshemssnack. =)

      Ja, visst är det härligt med sommar. Enda nackdelen är att min hand svullnar, och det gör riktigt ont det med.. Men det finns ju ispåsar att tillgå som tur är =) Så ja, sommaren är helt klart att föredra.

      Önskar dig en låååång, härlig och så-smärtfri-så-möjligt sommar. <3

      Kramar!

      Radera