sommarkväll

Tröja


Så sent som förra veckan hade vi fortfarande sommar här. Mamma bjöd hem mig på räkor i trädgården och sa att det inte gjorde något att hon fick skala åt oss båda. Det är lite krångligt som enarmad, att skala räkor. Jag gav mig aldrig ens på att försöka, om jag ska vara ärligt. Det kändes som ett mission impossible. 


















Och nu, när jag sitter här invirad i en filt, med balkong dörren stängd och stearinljusen tända så kan jag inte låta bli att undra, är sommaren slut nu? På riktigt liksom. 

Förmodligen inte, den kommer säkert tillbaka en runda till, lagom tills skolorna har börjat. För så brukar det vara, vill jag minnas. 


























Sommarkvällar alltså, det finns inget som låter så härligt i mitten av november som sommarkvällar. Det gäller att spara dem, långt där inne; ett litet ljus att plocka fram när mörkret är som mörkast. 







3 kommentarer:

  1. Det känns just så där, att sommaren är slut. Jag tror att det kommer lite värme till i början av september.
    Att skala räkor med en hand är nog en sann utmaning. Dessutom är det inte så skoj så njut du av att slippa skala.
    Kram
    Emschen
    www.emschen.se

    SvaraRadera
  2. Men åh, vilken härlig kväll! Visst har du så rätt så, sommarkvällar är ljuvliga minnen att leva på hela länga, eländiga vintern. Underbara bilder :)

    Kram Anna (som precis har hittat hit, men lär komma tillbaks)

    SvaraRadera
  3. Sommarkväll..ja den karamellen får man suga länge på, mmm. Vilka fina lyktor du har o speciellt de där på väggen!

    SvaraRadera