Middag på upp eller ner



Klänning // Solglasögon // Skor // Väska (gammal) 


I fredags var jag ju ute och käkade med familjen, det är därför jag legat handbakis hela helgen och tittat ut på solen utanför mitt fönster. Hur som helst, jag hade klätt mig i rea-klänningen från Åhléns (halva rea priset är nästan gratis, eller hur?) och favoritklackarna från Modesto (som också är ett grymt rea-kap)








Vi styrde kosan mot Upp eller Ner och var rörande överens om att det nog faktiskt är Ystads bästa just nu. Jag beställde in grillmix och önskade så att jag skulle orkat med en lastpall med ost och charkisar till förrätt med, den såg galet god ut när jag dreglade över grannbordets. Men istället mumsade jag på min grillmix och beställde in glass till dessert tills jag var så mätt att jag bara ville lägga mig raklång på trätrallen och smälta maten. 
Det gjorde jag inte, det skulle nog inte passa sig. Istället satt jag lydigt kvar vid bordet och diskuterade hur vida det var en bra idé att cykla flera mil på en campingcykel, hur man undviker att en segelbåt slår över och om man bör överskrida hastighetsbegränsningarna när man kör en Ferarri. 


Döskallearmband // Ring // Armband

Runt min handled satt som oftast numera mitt Hipanema och det har i veckan fått sällskap av ett silverarmband från Puss. Ett perfekt dygnet runt armband som jag inte tagit av mig sedan jag öppnade paketet i tisdags. 

















Sedan var det dags att vandra hemåt i sommarkvällen. Vi stannade till på det fantastiska rosariet bakom klostret och Sandra klagade på sin klingande norska över att Tim aldrig skulle fått för sig att visa henne det där. Sedan ångrade hon nog att hon sagt något, när de hade vattenkrig så lyckades hon nämligen slå huvudet en av järnstängerna så hårt att det genast började växa ut ett enhögningshorn i pannan på henne. Så då fick vi skynda hem efter is och lägga tryck på pannan, hon fick sig en rejäl hjärnskakning.  
Stackarn. 

 





De där skorna alltså, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.  Men idag får de stanna hemma, det är nämligen s-t-r-a-n-d-e-n som gäller idag, som jag har längtat ut dit hela helgen. 


Ha den bästa av sommardagar, fina ni!





8 kommentarer:

  1. Ser ut som en härlig fredag för din del. Jag hade besök av en vän som jag känt sen jag var 6 år alltså i 29 år helt underbart att ha sådana vänner.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så fint med vänskap som håller i sig efter så lång tid. <3
      Kram!

      Radera
  2. Vilken underbar fredag och underbara bilder.
    Ha en fin dag ! Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en härlig fredagskväll =)

      Kram

      Radera
  3. Så häftigt upplägg på maten! Fina bilder som vanligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste gå dit en kväll Åsa, det var supergott =)

      Radera
  4. Lovar dig att som Ferrari ägare under en vecka i sommar har jag överskridit hastighetsgränsen många gånger. Hmm inte så bra jag vet. men sååå kul :)
    Den restaurangen bara måste jag besöka, ser ju hur gott ut som helst.
    Hoppas att vi får till en date snart, du, jag Sederblaskan och Frun :)

    Kram på dig!
    // Cissi

    SvaraRadera
  5. Jag saknar Ystad!!! :( Någon gång måste jag bara bo där igen. Åh vad längtan och saknade hugger i mig nu. Vid Klostret var jag många gånger, läste läxorna där eller vid havet. Åh älskade Ystad!

    Superfina bilder och du är ju vacker så man svimmar!
    Kram

    SvaraRadera