När man är redo för rosé premiär och reunion

Jeans: Mango, Klackar: Bianco, Blus: Magali Pascal, Örhängen: Indiska.

Solen skiner och jag har suttit på balkongen hela dagen och förmodligen bränt mig en aning. Men vad gör det när rosévinet ligger på kylning, outfiten är framplockad och naglarna lackade?

I kväll ska jag träffa mina gymnasietjejer som jag inte sett på en mindre evighet och vi ska grilla och ha knytis, precis som vi alltid hade förr. Det är lite härligt på något vis, det där med att allting blir som förr när man ses igen. Plötsligt är man tillbaka där man var när man skolkade från italienskan och åt otroliga mängder smågodis på håltimmarna. Enda skillnaden är väl att vi nu mera lever fem helt olika liv och när man inte länge ses varje dag så är det spännande att höra om vändningar livet tagit sedan man såg sist.

Men jag får numera alltid en liten klump i magen när jag ska träffa folk från "förr", från tiden innan operationen. 
Sist jag träffade tjejerna så var jag nyopererad, gipsad och trodde att allt skulle bli bättre när skruvarna togs ut och gipset åkte av. Så blev det ju inte och mitt liv tog en helt annan vändning. Jag får helt enkelt hoppas att tjejerna har massor av roliga historier att komma med för att väga upp för tråkigheterna och det är jag säker på att de har. 

Oavsett så blir det här en riktig toppenkväll, det känner jag på mig. 



4 kommentarer:

  1. Ha en underbar kväll!!
    Hälsningar Linda

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du hade kul!
    Skitcoola skor!!!

    Kram Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul=)
      Och jag älskat skorna, mest för att jag klarar att gå i dem (=de är inte såå höga) ;)

      Kram

      Radera