När man vill ha vår. Typ nu.


Hörrni, nu vill jag faktiskt att det ska bli lite vår-varmt. Kan vi inte bara bestämma det? Jag vill inte gå och huttra när jag rastar Abbe, jag vill kunna ha Converse utan att förfrysa tårna och kanske till och med kunna lägga undan vinterjackan någon gång inom det närmaste. 
Kan det verkligen vara för mycket begärt i mitten på april? 
Jag tycker faktiskt inte det.

Dessutom har jag spanat in ett par guldiga ballerinor, men vem vill ens tänka tanken att sticka ner sina stackars fötter i ett par ballerinor när det fortfarande blåser vinter-kalla vindar? Nej, inte jag i alla fall. De får allt stanna kvar där på hyllan  i butiken tills solen värmer kullerstensgatorna och gräsmattorna blir gröna igen. 

Snälla våren, kom nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar